Jag har märkt att fler och fler hundägare väljer handplockade hundselar istället för de vanliga massproducerade varianterna. För mig känns det som om det handlar om kvalitet och att få något mer anpassat för hundens behov. Handplockade selar verkar vara mer hållbara och erbjuder en bättre passform för hunden, vilket gör att de känns bekvämare. Dessutom gillar jag att de ofta har justerbara funktioner som gör att man kan hitta en mer personlig lösning för varje hund. Har ni också märkt detta trendiga val, och vad tycker ni om det?
top of page
bottom of page
Jag håller verkligen med dig! För mig handlar det mycket om hundens komfort och säkerhet. Jag tycker att massproducerade selar ofta inte ger den precisionen som krävs för att passa alla hundar perfekt. Handplockade https://tazz.se/ selar känns ofta mer genomtänkta och kan anpassas för att ge bättre stöd och undvika onödigt tryck på specifika delar av kroppen. Dessutom gillar jag att man ofta kan välja mellan olika material som är mer skonsamma för hundens hud, särskilt om man har en hund med känslig päls eller hud.